sunnuntai 29. joulukuuta 2013

Mitä tänään syötäisiin?

Ajattelin kehitellä teille ruokintapostauksen. En siis kirjoittele tähän eri ruokintatapojen hyviä ja huonoja puolia (sellaisen löydät jo täältä), vaan   ajattelin, että kirjoittaisin siitä miten meillä koirat syövät ja mitä ne syövät.
Aikaisemmin olen kirjoittanut postauksen siitä, että aikoisin molemmat isot koirat siirtää raakaruokinnalle, mutta opiskelijabudjetilla kun elellään niin eipä siihen oikeastaan ole varaa.. En kuitenkaan halua syöttää koirille pelkkää napua ja ehkä joskus silloin tällöin saisivat vähän lihaa tai luita. Päätin siis siirtää koirat 50/50-ruokinnalle. Koin sen kaikista parhaimmasta vaihtoehdoksi. Pakastintilaa mulla ei ole kuin pieni jääkaappipakastimen alaosa, joten lihat pitäis saada sinne mahtumaan ja nappulaa saadaan tuosta lähikaupasta ja se tuntuu kuitenkin sopivan kaikille mun koirille.

Nappulana meillä koirat syö Jahti&Vahti Energiaa, toki Jäynä syö vasta Pentu-nappulaa, mutta samaa merkkiä kuitenkin. Lihat oon yleensä tilannut Kennel-Rehulta ja sieltä oon ottanut n. 20 kg jauhelihalevyn ja sen lisäksi viis kiloa kalkkunaa. Ens kerralla pitäis kokeilla ottaa jotain muuta kun kalkkunaa. Onneksi nyt kuitenkin alkaa talvi ja pakkaset niin voin ostella erilaisia luita ja viedä ne tuonne autotalliin, kun pakastimeen ei mahdu.

Tällä hetkellä meillä on lihana heppaa. Olen työharjoittelussa Kauhajoella eläintarvikeliike Tassu-Triossa ja päätin sieltä ostaa nyt 10 kiloa sitä kokeiltavaksi.

Kuvissa oikealla ylhäällä on Jahti&Vahdin Energianappulaa, keskellä J&V pentunapua ja alhaalla hevosta paloina, Hurjan kanamix-ateria sekä Mushilta aikaisemmin saatu ilmaisnäyte. Pakastin näyttää tällä hetkellä toooosi tyhjältä koirien ruokien osalta, mutta pian on taas tulossa lisää. Sitten tuleekin pakkaseen taas sika-nautaa 20 kiloa sekä uutena olen ajatellut tilata Mushin jauhettuja sian torvia viitisen kiloa. Isompaa pakastinta on tullut etsiskeltyä, mutta uutena en viitsisi ostaa, joten täytyy kärsivällisesti vain etsiskellä käytettyjä..

Alla olevissa kuvissa Jäynän ja Caapon iltaruoka-annokset. Iltaisin isot saavat vain nappulaa ja päivällä saavat liha-annoksensa. Isot syövät nappulansa runsaan veden kanssa ja Jäynä nyt vielä turvotettuna.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti